Ford Mustang Forum banner
Status
Not open for further replies.
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
Joined
·
191 Posts
Discussion Starter · #1 ·
So theres this saleen cobra i wanna buy. No its not made by Saleen but its has a full saleen bodykit with the center exaust. It looks really cool. I it blue books in excellent condition at 11800 i believe. It has 67k original miles. Never been in an accident with a clean title. Theres no signs of any bondo repairs any where on the car. So what do you guys think. 13.5k worth this beauty here are the mods and pics.

Saleen S281 ground effects package w/ extreme wing and center exhaust rear valance

Saleen gray fade graphics

polished saleen "style" 18x9 and 18 x 10 wheels w/ saleen center inserts

Saleen C-pillar insert

MGW adjustable short shifter

billet aluminum racing pedals

cobra front grill insert

magna flow center exhaust system

flowmaster 2 chamber mufflers

cross drilled and slotted rotors, front and rear

3.73 gears

eibach lowering springs

kenny brown sub frame connectors

march underdrive pulleys

cold air intake

computer chip

aftermarket cd player

aftermarket viper alarm system

what do you guys think? let me know.
 

Attachments

·
Registered
Joined
·
5,023 Posts
Looks decent, So is it just a GT with a Saleen bodykit and cobra emblems?
 

·
Registered
Joined
·
191 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Looks decent, So is it just a GT with a Saleen bodykit and cobra emblems?
no its an actual 99 cobra. That has those above mods made to it.
 

·
Registered
Joined
·
5,023 Posts
Oh ok, just had to be sure. In that case, I think 13.5k is good for what they put into the car. Just inspect it very well though, with all those mods they did you know they probably beat on it a lot.
 

·
Registered
Joined
·
191 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Oh ok, just had to be sure. In that case, I think 13.5k is good for what they put into the car. Just inspect it very well though, with all those mods they did you know they probably beat on it a lot.
Thats what i thought but damn it sounds real good and there isnt any damage to it anywhere. Im going to have a mechanic fully inspect it but it seems like everything is done pretty well.
 

·
Registered
Joined
·
191 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Yeah, if everything checks out well then go for it. It's always nice to upgrade to the 4v V8. If I were you though, I would swap to 4.10's as those 4v's love to rev:bigthumbsup
i thought the rule of thumb was 4:10z for autos and 3:73z for sticks? ill probably refinance it now or next year after i pay it off and supercharge it and forge the internals. So wouldnt 3:73 b better?
 

·
Registered
Joined
·
5,023 Posts
Thats what i thought but damn it sounds real good and there isnt any damage to it anywhere. Im going to have a mechanic fully inspect it but it seems like everything is done pretty well.
Yeah, if everything checks out well then go for it. It's always nice to upgrade to the 4v V8. If I were you though, I would swap to 4.10's as those 4v's love to rev:bigthumbsup
 

·
Registered
Joined
·
5,023 Posts
i thought the rule of thumb was 4:10z for autos and 3:73z for sticks? ill probably refinance it now or next year after i pay it off and supercharge it and forge the internals. So wouldnt 3:73 b better?
Well that that case stick to the 3.73's if your going FI. I didn't know your intentions with the car lol. If it's your track car then 4.10's would do the trick but 3.73's would make a great all-around gear for the streets.
 

·
Registered
Joined
·
191 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Well that that case stick to the 3.73's if your going FI. I didn't know your intentions with the car lol. If it's your track car then 4.10's would do the trick but 3.73's would make a great all-around gear for the streets.
oh yeah im going forced induction im in between refinancing it and doing it now or just paying it off then refinancing it next year and doing it then. But ill think about that after its in my garage.
 

·
Registered
Joined
·
191 Posts
Discussion Starter · #11 ·
1999 cobras aint the best. 1996-1997 and the 2003 and beyond are better. Why don't you look into my supercharged 1996 cobra for $14k.

eBay Motors: Ford : Mustang (item 230246552414 end time May-15-08 13:15:36 PDT)



Putfile - Welcome to my homepage!
ehhh im not too big a fan of the pre 99 mustang body style. Yours does have really cool mods but for me to have it pass smog here in cali im gonna have to go through a lot work and i rather not deal with all that. I might be interested if for sale bout 10k. but 14k id have to do a lot of work with the smogging between here and texas.
 

·
Registered
Joined
·
5,023 Posts
oh yeah im going forced induction im in between refinancing it and doing it now or just paying it off then refinancing it next year and doing it then. But ill think about that after its in my garage.
Sounds good. Be sure to post some pics when your in the progress of all your work on the car:bigthumbsup
 

·
Registered
Joined
·
44 Posts
Ouch cali is tough. It'll pass the sniff test and the computer run but if they physically check for your cats than you'll def fail.
 

·
Registered
Joined
·
191 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Ouch cali is tough. It'll pass the sniff test and the computer run but if they physically check for your cats than you'll def fail.
yeah plus after cats sometimes other things in the car seem to become cause other problems ... ionno im sketchy on buying cars that arent smog legal cuz my cousn bout a 92 5.0 that just supposedly needed new cats and thats all really failed and then he put them on and well the bill for making it smog legal began and the hp got cut down from 525rwhp to 462.5rwhp ... so id rather not deal wit non smog legal cars ... thx for the offer tho. it sounds like a great car.
 

·
Registered
Joined
·
191 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Sounds good. Be sure to post some pics when your in the progress of all your work on the car:bigthumbsup
yeahp ... sounds like a found a lil bump tho ... apparently the kid who was gonna pick up my 6ixer his loan didnt go through :( so now i gotta find another buyer for the car. he was gonna get it for 4.5k which is a steal for whats on it. Although it does need about 2k to become perfect looking. Well tough cheese gotta repost it for sale and hope it sells quickly again.
 
1 - 16 of 16 Posts
Status
Not open for further replies.
Top