Ford Mustang Forum banner

Are you experiencing rough/notchy/stiff shifting with your MT82 6-Speed?

• Yes, I am experiencing rough, notchy, and stiff shifting

Votes: 281 72%
  • No, I am not experiencing rough, notchy, and stiff shifting

Votes: 111 28%
7,361 - 7,380 of 8,079 Posts
Wat is logischer, proberen het verlies van de transmissie te voorkomen of wachten tot deze geleidelijk onbestuurbaar wordt, alleen maar zodat Ford er garantie op geeft, zodat je weer helemaal opnieuw kunt beginnen?
En dit is het grote dilemma, want we hebben geen echte faalanalyse. Alleen waarschijnlijke oorzaken om naar te kijken en redelijke stappen om te proberen sommige ervan minder waarschijnlijk te maken. Maar laten we zeggen dat de faalwijze anders is dan je vriend vermoedt (begrijp me niet verkeerd, het is IMO heel redelijk) en de transmissie gaat toch kapot en die breuk heeft niets te maken met de vloeistofwissel of de shifterwissel, maar een of beide worden toch beschuldigd. Wat dan?

Elke aanpak is een gok gezien wat er bekend is. Totdat de aftermarket iets maakt dat overeenkomt met WSD-M2C200-C of Ford begint met het goedkeuren van aftermarket-vloeistoffen, zal dit dilemma blijven bestaan.

Door te zoeken is er een Castrol transmissievloeistof, een 75W-90 volledig synthetisch, die beweert te voldoen aan WSD-M2C200-C. (CASTROL BOT 130 M) Het lijkt niet in de VS te worden verkocht.

http://www.castrol.com/liveassets/b.../castrol/castrol_south_africa/STAGING/local_assets/downloads/t/BOT_130M_TDS.pdf

Ook Blu synthetic (Canada en beperkte gebieden van de VS) beweert een vloeistof te hebben die voldoet aan de Ford-specificatie: http://blusynthetic.com/sites/default/files/75W-90%20Technician%20Series%20MTF-FS%20%28PDS%29.pdf

Zag ook een paar andere buitenlandse merken met nog beperktere distributie die beweren te voldoen aan de Ford-specificatie.

Als mijn kennis van de garantierecht correct is, dan kan elke vloeistof die voldoet aan de Ford-specificatie geen reden zijn voor afwijzing. Bijvoorbeeld het gebruik van mobil 1 motorolie in plaats van motorcraft, aangezien ze beide voldoen aan de specificatie in de handleiding. Het is gewoon triest dat deze specificatie iets is dat ze van andere plaatsen in de wereld hebben gehaald, dus niets hier lijkt er expliciet aan te voldoen (zoals het bedrijf dat het maakt zegt).

Trouwens, hier is een interessante PDF die ik tegenkwam...
http://www.fcsdchemicalsandlubricants.com/main/quickref/mantrans.pdf

Ook interessant:
Volledig synthetische handgeschakelde transmissievloeistof

Ik vind het gewoon zo moeilijk te geloven dat Ford en Getrag een transmissie konden produceren waar eigenaren al sinds 2004 over klagen... En geen andere vloeistof zouden gebruiken als dat de boosdoener was. We weten dat ze de synchronisaties/blokkeerders in 2011 Job2-auto's hebben herzien en nu zouden de nieuwste eenheden een coating op de tandwielen hebben. Iemand hier noemde ook een verandering in lagers. Waarom zouden ze dit ding in vredesnaam blijven herzien als het probleem met een paar liter vloeistof opgelost zou kunnen worden? Als je de Transit-van-forums bekijkt, experimenteren ze al jaren met vloeistoffen en tot nu toe heeft geen enkele problemen "voorkomen". Ford heeft de NHTSA vorige week alle documenten over transmissiereparatie en duurzaamheidstests verstrekt. Hopelijk verschuift dit onderzoek naar een engineeringfase en krijgen we wat antwoorden.

97GT12 en jmatero,

Jullie punten zijn allemaal goed begrepen en zelfs met wat ik eerder zei, het is allemaal slechts een mening. En iedereen heeft er een.

Net als bij Ford's geschiedenis van het in het zand steken van hun hoofd met betrekking tot deze debacles, is alles wat is gezegd waar en kan worden onderbouwd met feiten.

Met de manier waarop de dingen momenteel gaan, als mijn transmissie faalt, betwijfel ik of deze teruggaat naar Ford. Merk op dat ik "twijfel" zei.

Ook kan ik me vergissen, maar Ford's huidige TSB over de MT-82 beveelt aan om de bestaande vloeistof te vervangen door QDS, wat volgens mij ook niet voldoet aan de MT-82-specificaties. Maar Ford zal dat uiteindelijk veranderen, dan weet je niet welke smeermiddelen zullen worden vrijgesteld

Heb je ook ooit de prijs van een liter QDL bekeken? Het laat alle andere vloeistoffen er goedkoop uitzien.

Waarom slechts enkele transmissies falen, met voorspellingen dat ze uiteindelijk allemaal zullen falen, lijkt een mysterie voor iedereen te zijn, inclusief Ford. Stel je dat voor!

Het zal interessant zijn om het resultaat in de loop van de tijd te zien. We kunnen eindigen als 6.0 en 6.4 Super Duty-eigenaren. Ze wachten nog steeds, terwijl ze herhaaldelijk reparatierekeningen van 12.000 dollar oplopen.

Zoals ik in mijn eerdere bericht zei. De vloeistofwissel maakte mijn transmissie beter en aangenamer om mee te rijden, wat mijn doel was. Ik zeg niet dat het langer zal meegaan. Maar wie weet? En ik zal waarschijnlijk Ford-producten blijven kopen. Ik hou gewoon van hun voertuigen.

Discussion starter · #7,364 ·
Ik vind het zo moeilijk te geloven dat Ford en Getrag een transmissie konden produceren waar eigenaren al sinds 2004 over klagen... En geen andere vloeistof zouden gebruiken als dat de schuldige was. We weten dat ze de synchronisaties/blokkeerders hebben herzien in de 2011 Job2-auto's en nu hebben de nieuwste units naar verluidt een coating op de tandwielen. Iemand hier noemde ook een verandering in lagers. Waarom zouden ze dit ding in godsnaam steeds herzien als het probleem met een paar liter vloeistof opgelost zou kunnen worden? Als je de transit-van-forums bekijkt, experimenteren ze al jaren met vloeistoffen en tot nu toe heeft geen enkele problemen "voorkomen".

Ford heeft de NHTSA vorige week alle documenten over transmissiereparatie en duurzaamheid verstrekt. Hopelijk verschuift dit onderzoek naar een technische fase en krijgen we wat antwoorden.
Ik denk echt dat het de kwaliteit van de onderdelen kan zijn die in de transmissies worden gebruikt. Vooral omdat we zo'n hoog uitvalpercentage zien.

De v6 Mustangs hebben mt82-problemen, maar ik zie veel meer GT-berichten erover. Ik moet me afvragen of ook het gecombineerde vermogen dat de 5.0 heeft, deze transmissie niet aankan.

Opgestuurd naar de NHTSA:
2012 MUSTANG. VASTZITTENDE SCHAKELSTANG, NIET IN STAAT OM TE SCHAKELEN. GEBEURDE TIJDENS HET INVOEGEN OP DE SNELWEG EN HET SCHAKELEN VAN DE 2E NAAR DE 3E VERSNELLING, BIJNA AAN GEREDEN DOOR HET VERKEER ACHTER MIJ, MOEST NAAR DE PISTE ROLLEN EN BIJNA STOPPEN VOORDAT IK IN EEN VERSNELLING KON SCHAKELEN. DAARNAAST MAALT DE TRANSMISSIE BIJ HET SCHAKELEN NAAR DE 5E VERSNELLING. DE VASTZITTENDE SCHAKELSTANG IS SINDS HET EERSTE PROBLEEM MEERMAALS VOORGEKOMEN. IK BEN 67 JAAR OUD EN HEB VEEL VOERTUIGEN IN MIJN LEVEN GEHAD MET VERGELIJKBARE AANDRIJFLIJNEN EN HEB DIT PROBLEEM NOOIT GEHAD MET ENKELE ERVAN. IK HEB MOMENTEEL 3 ANDERE VOERTUIGEN MET HANDMATIGE TRANSMISSIES, ALLEMAAL VLOERSCHAKELAARS (EEN 4-VERSNELLING, EEN 5-VERSNELLING EN EEN 6-VERSNELLING), EN ZE HEBBEN DIT PROBLEEM NOOIT GEHAD. IK GELOOF DAT DE SCHAKELSTANG EN DE TRANSMISSIE DEFECT ZIJN EN GA HET BINNENKORT TERUGBRENGEN NAAR DE DEALER VOOR EEN GARANTIECLAIM. IK HEB DE GARANTIECLAIM OM VERSCHILLENDE REDENEN UITGESTELD, TEN EERSTE: HET VOERTUIG IS EEN VAN DE ZES DIE IK MOMENTEEL HEB EN HET WORDT ZEER WEINIG GEBRUIKT EN HEEFT ZEER WEINIG KILOMETERS OP DE TELLER, TEN TWEEDE: IK HEB SCHADE DOOR HET MALEN KUNNEN VOORKOMEN DOOR DE 6E VERSNELLING OVER TE SLAAN, TEN DERDE: DE DEALER IS NIET ECHT DICHT BIJ MIJN WOONPLAATS DUS IK HEB DE RIT DAARTOE UITGESTELD TOTDAT IK GENOEG KILOMETERS HEB GEREDEN OM EEN OLIEVERVERSING TE RECHTVAARDIGEN OP HET MOMENT VAN HET ONDERZOEK NAAR HET MALEN EN HET PROBLEEM MET DE SCHAKELSTANG. HET VOERTUIG IS NIEUW GEKOCHT OP 1-6-11 EN HAD ONGEVEER 10 MIJL OP DE ODOMETER TOEN IK HET ONTVING. HET VOERTUIG HEEFT DE GETRAG 6-VERSNELLINGSBAK. DE AFSTAND TUSSEN DE VERSNELLINGEN LIJKT OVERDREVEN KLEIN EN KAN BIJDRAGEN AAN HET PROBLEEM.

Er zijn veel goede punten in deze thread en iedereen heeft een mening. De vloeistofwissel is een grap voor mij. Het is een lapmiddel voor een groter probleem. Ik denk eerlijk gezegd dat het goedkope onderdelen zijn en halfslachtig ontworpen om net aan een specificatie te voldoen. Het draait allemaal om geld. Je zou denken dat Ford na al die jaren zijn lessen wel geleerd zou hebben over het bezuinigen, maar dat hebben ze blijkbaar niet. Ik hoop dat er op een dag iemand de oorzaak van de problemen kan achterhalen.

Als geld geen probleem was, zou ik een Boss kopen, maar die zijn voor mij niet wenselijk met de MT82. Wat een verdomde schande. Kwaliteit is zeker geen prioriteit bij de MT82's.

Ik denk echt dat het de kwaliteit van de onderdelen kan zijn die in de transmissies worden gebruikt. Vooral omdat we zo'n hoog uitvalpercentage zien.

De v6 Mustangs hebben mt82-problemen, maar ik zie veel meer GT-berichten erover. Ik vraag me af of ook het gecombineerde vermogen van de 5.0, deze transmissie niet zoveel vermogen aankan.
Ze kunnen een kip naar sinaasappel laten smaken, maar ze kunnen geen apparaat bouwen dat al meer dan 100 jaar in auto's over de hele wereld zit?

In 2004 werkte ik voor een bedrijf dat scheermesjes produceerde in een fabriek in China. Ik werd daarheen gestuurd om werknemers op te leiden nadat we alle apparatuur hadden geüpgraded en veiligheidsschermen en mechanismen hadden geïnstalleerd om verwondingen rond de stansmachines te voorkomen.

Ik was nog geen WEEK terug toen ik hoorde dat ze elk veiligheidsapparaat hadden verwijderd en de lijnsnelheid hadden verhoogd omdat ze vonden dat ze "onderproduceerden". Ondertussen schoot ons defectpercentage omhoog en de fabriek kon het niet schelen... ze wilden gewoon de prijs/per als compensatie verlagen. Toen ik het jaar daarop terugkwam, ontdekte ik dat ze de apparatuur die we hadden geïnstalleerd, hadden VERKOCHT. VERKOCHT. En ik zag een kamer vol werknemers die blanco's in de machines staken en hun handen net op tijd uit de weg trokken voor de stempel om te vallen. Krankzinnig.

Ford had tot vrijdag de tijd om alles in deze aanvraag in te dienen. Er zijn geen nieuwe documenten op de website geplaatst. De volgende stap is voor de NHTSA om die documenten te onderzoeken en te bepalen of er een technische analyse moet worden uitgevoerd... wat wij (en de meeste eigenaren, daar ben ik zeker van...) graag zouden zien gebeuren.

Attachments

Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat de V6 alleen als laag in de 30 op de snelweg stond? Mijn GT zei 28 op de snelweg als ik me goed herinner.

Zou kunnen.....CDN-raamstickers/classificaties hebben ze vermeld met 44/25 mpg.

Mijn 2012 heeft 3:31's, mijn 2011 die ik inruilde voordat ik uit de garantie liep (ja...mooie luide tikkende motor) had 2:73's en het beste wat ik kon halen...na een jaar proberen was 30,9 mpg...iets ruikt...oh ja, ik denk dat het de troep is die Ford steeds probeert te verkopen:nono:

Ford had tot vrijdag de tijd om alles in deze aanvraag in te dienen. Er zijn geen nieuwe documenten op de website geplaatst. De volgende stap is voor de NHTSA om die documenten te onderzoeken en te bepalen of ze doorgaan met een technische analyse... wat wij (en de meeste eigenaren, daar ben ik zeker van...) graag zouden willen zien gebeuren.
Interessant om te lezen. Ik hoop dat dit het begin is van het einde van de MT-82 problemen in de Mustang. :bigthumbsup

Iedereen volhouden en de druk opvoeren, want het komt er uiteindelijk wel uit, want volgens mijn Porsche-vriend zullen al deze versnellingsbakken uiteindelijk vanzelf kapot gaan en Ford zal ermee moeten dealen. En geloof me, ze zullen ermee moeten dealen. Hij weet waar hij het over heeft.

.
Eens en geloof me, ik ben van plan om veel meer te vertellen dan de 13 mensen die je hebt geciteerd.

Hé Allentown,

Ik ben klaar om van deze Mustang GT af te komen vanwege de transmissieproblemen en de houding van Ford ertegenover. Ik vroeg me af hoe groot de klap ongeveer was die je kreeg op de Mustang bij de inruil. Je kunt me een PM sturen als je wilt of het hier plaatsen.

Bedankt voor je tijd.
Voor wat het waard is, als je dicht bij een basismodel hebt gekocht tegen een lagere rente, kun je zo ongeveer krijgen waar je aan verschuldigd bent. Hoe meer opties je hebt toegevoegd en / of hoe hoger de rente die je had, hoe meer je ondersteboven staat, aangezien je slechts een fractie van de waarde van de optionele functies terugkrijgt bij inruil. In mijn geval ... ongeveer een verlies van $ 10.000, ik was gedwongen om voor de Titan te gaan als vervanging, omdat ze $ 8.200 korting gaven op de sticker en ik haar in wezen voor $ 3.000 boven de sticker inruilde. Natuurlijk ben ik nog steeds de pineut, want die kortingen vernietigen ook de restwaarden.

Uw kilometerstand kan variëren.

Ze kunnen een kip naar sinaasappel laten smaken, maar ze kunnen geen apparaat bouwen dat al meer dan 100 jaar in auto's over de hele wereld zit?

In 2004 werkte ik voor een bedrijf dat scheermesjes produceerde in een fabriek in China. Ik werd daarheen gestuurd om werknemers te trainen nadat we alle apparatuur hadden opgewaardeerd en veiligheidsschermen en mechanismen hadden geïnstalleerd om verwondingen rond de stansmachines te voorkomen.

Ik was nog geen WEEK terug toen ik hoorde dat ze elk veiligheidsapparaat hadden verwijderd en de lijnsnelheid hadden verhoogd omdat ze vonden dat ze "onderproduceerden". Ondertussen schoot ons defectenpercentage omhoog en de fabriek kon het niets schelen... ze wilden gewoon de prijs/per als compensatie verlagen. Toen ik het jaar daarop terugkwam, ontdekte ik dat ze de apparatuur die we hadden geïnstalleerd, hadden VERKOCHT. VERKOCHT. En ik zag een kamer vol werknemers blanco's in de machines stoppen en hun handen net op tijd wegtrekken voor de stempel om te vallen. Waanzin.
Het bedrijf waar ik voor werk, had vergelijkbare problemen met een aantal van onze in China gemaakte onderdelen. Ze vervingen ons gespecificeerde materiaal door een goedkopere, zonder ons te informeren, in de veronderstelling dat ze hun winst wilden maximaliseren. Gelukkig kwamen we erachter voordat het product in productie ging. Daarna trokken we het onderdeel terug naar de VS. Bedrijven hier denken nog steeds dat ze hen kunnen leren hoe ze kwaliteitsonderdelen kunnen maken. Er was een tijd dat made in Japan betekende dat je rommel kreeg. Korea had ook kwaliteitsproblemen. Het is een pijnlijke leercurve die elk land lijkt te moeten doorlopen tijdens het ontwikkelen van het productievermogen. Geen excuus voor Ford, maar ook geen verrassing dat ze problemen hebben. En ja, ik weet dat ik een gok waag door een nieuwe 2012 met een MT-82 te bestellen. Ik zou hem begin november moeten krijgen, dus ik zal je op de hoogte houden van hoe hij presteert, aangezien ik in Minnesota woon en de temperaturen 's nachts al dalen tot in de jaren 30.

Iedereen kan meerdere accounts aanmaken. Door Vin geverifieerde eigenaar??? Je kunt honderden 2011 of 2012 Mustang GT VIN's vinden door gewoon te googelen of op eBay te zoeken. Als je denkt dat al die 700 unieke namen in deze thread allemaal verschillende mensen zijn, dan ben je naïef. Hetzelfde geldt voor de 180 unieke vin-geverifieerde berichten in NHTSA.

Een paar van de NHTSA-berichten zijn een grap. Weet je....zoals sommige van je volgers

Samenvatting:
Image
IK REED NAAR CALIFORNIË OM MIJN GOEDE VRIEND MATERO TE BEZOEKEN. IK STOND VOOR EEN STOPLICHT EN PROBEERDE LINKS AF TE SLAAN EN IK HOORDE EEN KRAK OF GEJANK. HET IS WAARSCHIJNLIJK VAN MIJN AUTO OF MIJN VROUW KNABBELT AAN EEN OREO OF JANKT WEER. PROBEER ZO HARD MOGELIJK IN DE VERSNELLING TE ZETTEN EN IK WAS BUITENGESLOTEN VAN DE 2E EN 3E VERSNELLING. IEMAND DIE IN EEN CRAPPY TITAN REED, REED ME BIJNA AAN. DEZE MT82 TRANSMISSIE IS TOTALE ROMMEL, IK WOU DAT IK EEN AUTOMATISCHE HAD GEKOCHT ZOALS 2006FAN. IK LAAT LIEVER MENSEN OM ME LACHEN OMDAT IK AUTOMATISCH RIJD DAN DIT.

P.S. Mijn excuses als dit echt je vriend is.
P.P.S. Ik hoef niets te bewijzen.....je weet wel....ik leer dit van jou.
1. De NHTSA belt of e-mailt ELKE eigenaar die iets plaatst. Iedereen wordt geverifieerd omdat er een onderzoek loopt.

2. Er zijn TWEE grap 2012 rapporten en ze zijn gemeld bij de NHTSA en ik ben ervan verzekerd dat ze deze week verwijderd zullen worden. Opgemerkt moet worden dat het IP-adres van de persoon die deze heeft ingediend, door de NHTSA is geregistreerd.

Ik denk dat je een beetje een complotdenker bent als je denkt dat 700 individuen die in deze thread posten of 180 eigenaren echt 2 of 3 zijn met meerdere namen. Ford moest de eigenaarsinformatie produceren voor elke MT82 klacht en reparatie... en de NHTSA belde of stuurde een e-mail naar elke inzending om de authenticiteit ervan te verifiëren.

We kunnen hier voor altijd over vechten, maar we zullen allemaal heel snel weten hoe groot dit is. De eerste NHTSA-onderzoeken duren zelden langer dan drie maanden, wat ons op 8/11/2011 brengt.

Laten we allemaal hergroeperen zodra de NHTSA besluit of dit een constructiefout is of niet.

Wat eenvoudig lijkt voor mensen die zich buiten een groot bedrijf bevinden, is misschien niet zo eenvoudig aan de binnenkant. Het uitbrengen van een nieuw smeermiddel en het via het dealernetwerk distribueren ervan is waarschijnlijk geen gemakkelijke opgave. Deze aftermarket smeermiddelbedrijven zouden er echt alles aan moeten doen om te zeggen aan welke OEM-specificaties hun smeermiddelen voldoen. Ik realiseer me dat ze het niet doen, maar ze zouden hun verkoop enorm kunnen verbeteren als ze dat wel zouden doen.

Ik heb herhaaldelijk de bewering van wijdverspreide MT-82-problemen in de Ford Transit en de Land Rover Defender onderzocht. Afgezien van een paar klachten in forums is er niet veel. In de Defender-forums hebben sommigen duidelijk verklaard dat hun versie van de MT-82 niet hetzelfde is en niet zo zwaar is als die in de Transit en Mustang. De MT-82 staat niet eens op de lijsten met veelvoorkomende/top Transit-problemen die rondgaan.

Made in China is er in verschillende kwaliteiten. Ja, het is gebruikelijk dat mensen veiligheidsartikelen weggooien en de productie opvoeren op manieren die de kwaliteit schaden. Dit is meestal niet iets dat gebeurt in fabrieken in eigen bezit, maar wel bij contractfabrikanten en leveranciers. Bedrijven die Amerikaanse en Europese bedrijven niet hun eigen mensen hebben die de zaken constant leiden of controleren. En constant betekent daar wonen, want de terugkeer komt 1-3 weken nadat iemand weer in het vliegtuig stapt. Er zijn dingen die in fabrieken kunnen gebeuren met verschillende gradaties van toezicht, maar hoe meer toezicht, hoe meer controle, hoe kleiner de graad.

Getrag heeft genoeg op hun websites om ongeveer te laten zien hoe ze werken. Het lijkt erop dat hun fabrieken vrijwel de hele transmissie in eigen huis maken en permanent een westerse aanwezigheid in China hebben die toezicht houdt op de drie fabrieken. Natuurlijk is het geen perfecte informatie en een deel ervan is drie jaar oud, maar het laat wel het schema van de dingen zien.

In ieder geval zouden de echt enge verhalen over verwijderde veiligheidsuitrusting, uitgedund plastic en andere manieren om volume te maken ten koste van de kwaliteit, niet echt van toepassing moeten zijn op deze situatie. Wat wel van toepassing is, zijn de fijnere problemen die vrijwel overal kunnen voorkomen waar een bedrijf een fabriek plaatst die niet in hun eigen achtertuin staat en soms wel.

Het engste stukje info dat ik daarin vond, was een verwijzing naar een Chinese lagersleverancier uit 2008 voor de MT-82 op de GETRAG (Jiangxi) Transmission-website. Op de website van het lagerbedrijf beweren ze in 2007 leverancier van GM te zijn geworden. ( http://www.cjb.com.cn/en/yxwl.asp ) De lagers van dit bedrijf zitten dus in 'made in the USA'-assemblages. In wezen kan dit tegenwoordig net zo gemakkelijk gebeuren met made in USA en made in Mexico met leveranciers en fabrikanten die hun lagers in China inkopen.

Ik heb ook NHTSA-onderzoeken onderzocht en ze lijken vrij gebruikelijk en routinematig te zijn. Ik heb een website gevonden die onderzoeken telt. De Mustang uit 2003 en een Honda Accord uit ongeveer dezelfde tijd hadden elk 10 onderzoeken, om een paar voorbeelden te geven.

7,361 - 7,380 of 8,079 Posts