Oké, dus je vraagt je af over een V6-swap in je V6-mustang? Lees eerst deze FAQ. Zoek dan in dit forum en Google. Als je nog SPECIFIEKE vragen hebt, stel ze dan hier.
1. Kan het gedaan worden? - JA, maar het is VEEL werk. Ik heb maar een paar swaps voltooid gezien in vergelijking met honderd keer dat ik erover heb horen vragen. Het is niet iets dat je in één weekend in je oprit kunt doen. Het is niet iets voor een tiener om alleen aan zijn eerste auto te doen... tenzij je een soort monteur-wonderkind bent LOL.
2. Hoeveel gaat het kosten? - Overal van gratis tot $ 1000 of meer. Gratis is mogelijk als je een total loss auto koopt en de onderdelen die je niet nodig hebt, uit elkaar haalt. Dit hangt af van hoeveel je voor de auto zelf betaalt en wat je eraan kunt verkopen. Als je besluit alles apart te kopen; de motor kost misschien niet veel, maar alle kleine onderdelen lopen snel op tot meer dan je oorspronkelijke schatting. Een "donorauto" is verreweg de beste manier om te gaan. Op die manier kun je beide auto's naast elkaar hebben en gewoon alles uit de ene auto halen en in de andere plaatsen.
3. Kan ik XXXX-motor in XXXX-jaar auto plaatsen? - Je *kunt* elke swap doen, maar het maakt alles een stuk eenvoudiger om vast te houden aan een opstelling die af fabriek voor jouw jaar werd aangeboden. Op deze manier is alles plug-and-play, volledig af fabriek, geen fabricage of aangepaste bedrading nodig. Aangepaste bedrading kan snel een nachtmerrie worden. De 5.0- en 4.6 K-members zijn verschillend, geen perfecte pasvorm als je zou proberen te wisselen. Rempedalen verschillen tussen 5.0 en 4.6. Brandstofsystemen veranderden in verschillende jaren.
4. Maar ik kan een lopende XXXX-motor krijgen voor slechts $ 100. Kan ik hem dan toch in XXXX-jaar plaatsen, ook al is die motor nooit af fabriek voor mijn jaar aangeboden? - Je staat er alleen voor, maat!
5. Kan ik tegelijkertijd van automaat naar 5 versnellingen overstappen als de motor wordt vervangen? - Dat zou de BESTE tijd zijn! Je bent al 2/3 van de weg. Kortom, het enige extra werk is om pedalen en de shifter te vervangen. Gebruik de zoekfunctie voor de details. Het is al vaak besproken in de V6- en V8-forums.
5. Welke onderdelen heb ik nodig om te wisselen? - Het korte antwoord is: De motor en gerelateerde componenten, de uitlaat, de computer en alle motorbedrading. Als je naar 4.6 gaat, moet je ook de transmissies en rembekrachtigers verwisselen. K-members zijn hetzelfde voor GT en V6. 94 95 3.8's hadden motorsteunen die pasten op de 5.0-dwarsbalk. In 96-04 kregen de 3.8's verschillende steunen die pasten op de 4.6-dwarsbalk.
6. Ik kan geen donorauto krijgen. Welke onderdelen moet ik apart krijgen?
ALLE 94-04
Achterkant: Optioneel. Sommige V8-mensen melden dat ze de 7.5 achterkant jarenlang hebben gebruikt, terwijl sommige V6-mensen melden dat ze hem kapot maken. Een 94-98 GT-achterkant is een directe swap voor 94-98 auto's. Een 94-98 auto kan ook een foxbody 5.0 8.8 gebruiken en hij wordt er direct op vastgeschroefd. Alle assen en remmen en alles van de 94-98 V6 7.5 achterkant worden direct overgezet naar de Fox 8.8. 99-04 auto's moeten een 99-04 achterkant gebruiken omdat ze bredere assen en een bredere behuizing hadden dan 94-98.
94 & 95 3.8 naar 5.0 - Alle vermelde onderdelen zijn 5.0-specifiek, tenzij anders vermeld.
Deze auto's hebben het minst te wisselen
Complete motor - carterpan tot gasklep
Gaskabel
Luchtinlaat
MAF is hetzelfde en kan opnieuw worden gebruikt
Motoraccessoires met alle beugels, leidingen, bedrading, slangen (accessoires zelf moeten hetzelfde zijn voor 3.8 & 5.0)
Motorsteunen
Complete uitlaat
Radiateur & slangen
Ventilator
Overloop moet hetzelfde zijn
EEC met harnas
Alle motor- en transmissiebedradingsharnassen
Dashboard harnas (?)
Snelheidsmeter
CCRM (constant control relay module)
Transmissie, aandrijfas en startmotor van de 3.8 kunnen opnieuw worden gebruikt op de 5.0.
Automaat heeft 5.0 vliegwiel nodig van 87-95
T-5 transmissie heeft 5.0 vliegwiel en koppeling nodig van 87-95
T-5 moet worden verwisseld naar een 94 95 5.0 bellhousing. De 3.8 en 5.0 bellen hebben de startmotor op verschillende posities om de verschillende diameters van de vliegwielen te accommoderen. Fox bellhousing werkt niet omdat de 94+ T-5's ingaande as langer is dan fox.
96-98 of 99-04 3.8 naar 4.6L - Alle vermelde onderdelen zijn 4.6-specifiek, tenzij anders vermeld. Gebruik onderdelen van de subgroep waarin je auto zich bevindt; 96-98 of 99-04
Complete motor - carterpan tot gasklep
Gaskabel
Luchtinlaat
MAF
Motoraccessoires met alle beugels, leidingen, bedrading, slangen
Motorsteunen
Complete uitlaat
Radiateur & slangen
Ventilator
Overloop
EEC met harnas
Alle motorbedradingsharnassen
Dashboard harnas (?)
Snelheidsmeter
CCRM (constant control relay module)
Hydroboost rembekrachtiger met alle leidingen - de vacuümbekrachtiger is te groot en past niet op de 4.6
Transmissie - Je hebt een 4.6 transmissie nodig. Ze hadden 4.6 specifieke bellhousings ingebouwd in de behuizing..... zelfs op de handgeschakelde transmissies.
Vliegwiel en koppeling voor T-45 en 3650 handboeken
Vliegwiel voor 4.6 automaat 4R70W
Aandrijfas - 4.6 heeft een specifieke yoke die niet hetzelfde is als alle 3.8 yokes. Buizen hebben dezelfde lengte, voor het geval je alleen de yoke wilt verwisselen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet zeker dat er nog veel andere kleine details zijn die naar boven komen voor iedereen die deze swap doet. Correcties of nuttige info, voel je vrij om het te plaatsen!
1. Kan het gedaan worden? - JA, maar het is VEEL werk. Ik heb maar een paar swaps voltooid gezien in vergelijking met honderd keer dat ik erover heb horen vragen. Het is niet iets dat je in één weekend in je oprit kunt doen. Het is niet iets voor een tiener om alleen aan zijn eerste auto te doen... tenzij je een soort monteur-wonderkind bent LOL.
2. Hoeveel gaat het kosten? - Overal van gratis tot $ 1000 of meer. Gratis is mogelijk als je een total loss auto koopt en de onderdelen die je niet nodig hebt, uit elkaar haalt. Dit hangt af van hoeveel je voor de auto zelf betaalt en wat je eraan kunt verkopen. Als je besluit alles apart te kopen; de motor kost misschien niet veel, maar alle kleine onderdelen lopen snel op tot meer dan je oorspronkelijke schatting. Een "donorauto" is verreweg de beste manier om te gaan. Op die manier kun je beide auto's naast elkaar hebben en gewoon alles uit de ene auto halen en in de andere plaatsen.
3. Kan ik XXXX-motor in XXXX-jaar auto plaatsen? - Je *kunt* elke swap doen, maar het maakt alles een stuk eenvoudiger om vast te houden aan een opstelling die af fabriek voor jouw jaar werd aangeboden. Op deze manier is alles plug-and-play, volledig af fabriek, geen fabricage of aangepaste bedrading nodig. Aangepaste bedrading kan snel een nachtmerrie worden. De 5.0- en 4.6 K-members zijn verschillend, geen perfecte pasvorm als je zou proberen te wisselen. Rempedalen verschillen tussen 5.0 en 4.6. Brandstofsystemen veranderden in verschillende jaren.
4. Maar ik kan een lopende XXXX-motor krijgen voor slechts $ 100. Kan ik hem dan toch in XXXX-jaar plaatsen, ook al is die motor nooit af fabriek voor mijn jaar aangeboden? - Je staat er alleen voor, maat!
5. Kan ik tegelijkertijd van automaat naar 5 versnellingen overstappen als de motor wordt vervangen? - Dat zou de BESTE tijd zijn! Je bent al 2/3 van de weg. Kortom, het enige extra werk is om pedalen en de shifter te vervangen. Gebruik de zoekfunctie voor de details. Het is al vaak besproken in de V6- en V8-forums.
5. Welke onderdelen heb ik nodig om te wisselen? - Het korte antwoord is: De motor en gerelateerde componenten, de uitlaat, de computer en alle motorbedrading. Als je naar 4.6 gaat, moet je ook de transmissies en rembekrachtigers verwisselen. K-members zijn hetzelfde voor GT en V6. 94 95 3.8's hadden motorsteunen die pasten op de 5.0-dwarsbalk. In 96-04 kregen de 3.8's verschillende steunen die pasten op de 4.6-dwarsbalk.
6. Ik kan geen donorauto krijgen. Welke onderdelen moet ik apart krijgen?
ALLE 94-04
Achterkant: Optioneel. Sommige V8-mensen melden dat ze de 7.5 achterkant jarenlang hebben gebruikt, terwijl sommige V6-mensen melden dat ze hem kapot maken. Een 94-98 GT-achterkant is een directe swap voor 94-98 auto's. Een 94-98 auto kan ook een foxbody 5.0 8.8 gebruiken en hij wordt er direct op vastgeschroefd. Alle assen en remmen en alles van de 94-98 V6 7.5 achterkant worden direct overgezet naar de Fox 8.8. 99-04 auto's moeten een 99-04 achterkant gebruiken omdat ze bredere assen en een bredere behuizing hadden dan 94-98.
94 & 95 3.8 naar 5.0 - Alle vermelde onderdelen zijn 5.0-specifiek, tenzij anders vermeld.
Deze auto's hebben het minst te wisselen
Complete motor - carterpan tot gasklep
Gaskabel
Luchtinlaat
MAF is hetzelfde en kan opnieuw worden gebruikt
Motoraccessoires met alle beugels, leidingen, bedrading, slangen (accessoires zelf moeten hetzelfde zijn voor 3.8 & 5.0)
Motorsteunen
Complete uitlaat
Radiateur & slangen
Ventilator
Overloop moet hetzelfde zijn
EEC met harnas
Alle motor- en transmissiebedradingsharnassen
Dashboard harnas (?)
Snelheidsmeter
CCRM (constant control relay module)
Transmissie, aandrijfas en startmotor van de 3.8 kunnen opnieuw worden gebruikt op de 5.0.
Automaat heeft 5.0 vliegwiel nodig van 87-95
T-5 transmissie heeft 5.0 vliegwiel en koppeling nodig van 87-95
T-5 moet worden verwisseld naar een 94 95 5.0 bellhousing. De 3.8 en 5.0 bellen hebben de startmotor op verschillende posities om de verschillende diameters van de vliegwielen te accommoderen. Fox bellhousing werkt niet omdat de 94+ T-5's ingaande as langer is dan fox.
96-98 of 99-04 3.8 naar 4.6L - Alle vermelde onderdelen zijn 4.6-specifiek, tenzij anders vermeld. Gebruik onderdelen van de subgroep waarin je auto zich bevindt; 96-98 of 99-04
Complete motor - carterpan tot gasklep
Gaskabel
Luchtinlaat
MAF
Motoraccessoires met alle beugels, leidingen, bedrading, slangen
Motorsteunen
Complete uitlaat
Radiateur & slangen
Ventilator
Overloop
EEC met harnas
Alle motorbedradingsharnassen
Dashboard harnas (?)
Snelheidsmeter
CCRM (constant control relay module)
Hydroboost rembekrachtiger met alle leidingen - de vacuümbekrachtiger is te groot en past niet op de 4.6
Transmissie - Je hebt een 4.6 transmissie nodig. Ze hadden 4.6 specifieke bellhousings ingebouwd in de behuizing..... zelfs op de handgeschakelde transmissies.
Vliegwiel en koppeling voor T-45 en 3650 handboeken
Vliegwiel voor 4.6 automaat 4R70W
Aandrijfas - 4.6 heeft een specifieke yoke die niet hetzelfde is als alle 3.8 yokes. Buizen hebben dezelfde lengte, voor het geval je alleen de yoke wilt verwisselen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet zeker dat er nog veel andere kleine details zijn die naar boven komen voor iedereen die deze swap doet. Correcties of nuttige info, voel je vrij om het te plaatsen!