Ford Mustang Forum banner
1 - 20 of 75 Posts

metalman302

· Registered
Joined
·
2,904 Posts
Reaction score
21
Location
Phoenix
Discussion starter · #1 ·
Ok, więc zastanawiasz się nad zamianą V6 w swoim Mustangu V6? Przeczytaj najpierw to FAQ. Następnie PRZESZUKAJ to forum i Google. Jeśli nadal masz KONKRETNE pytania, zamieść je tutaj.

1. Czy można to zrobić? - TAK, ale to DUŻO pracy. Widziałem tylko kilka ukończonych zamian w porównaniu do setki razy, kiedy pytano o to. To nie jest coś, co będziesz mógł zrobić na podjeździe w jeden weekend. To nie jest coś dla nastolatka, żeby robił to sam w swoim pierwszym samochodzie... chyba że jesteś jakimś cudem mechanikiem LOL.

2. Ile to będzie kosztować? - Od darmowego do 1000 $ lub więcej. Darmowe jest możliwe, jeśli kupisz rozbity samochód i wyjmiesz części, których nie potrzebujesz. Zależy to od tego, ile zapłacisz za sam samochód i co możesz na nim sprzedać. Jeśli zdecydujesz się kupić wszystko osobno; silnik może nie kosztować dużo, ale wszystkie małe drobiazgi szybko zsumują się do więcej niż twoja pierwotna szacunkowa wartość. "Samochód dawca" jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. W ten sposób możesz mieć oba samochody obok siebie i po prostu wyjąć wszystko z jednego samochodu i włożyć do drugiego.

3. Czy mogę włożyć silnik XXXX do samochodu z roku XXXX? - *Możesz* zrobić dowolną zamianę, ale wszystko będzie o wiele łatwiejsze, jeśli będziesz trzymać się konfiguracji, która była oferowana fabrycznie dla twojego roku. W ten sposób wszystko będzie typu plug and play, całkowicie fabryczne, bez konieczności produkcji ani niestandardowego okablowania. Niestandardowe okablowanie może szybko zamienić się w koszmar. Pamięci K 5.0 i 4.6 są różne, nie pasują idealnie, jeśli spróbujesz je zamienić. Pedały hamulca różnią się między 5.0 i 4.6. Systemy paliwowe zmieniały się w różnych latach.

4. Ale mogę dostać działający silnik XXXX za jedyne 100 dolarów. Czy nadal mogę go włożyć do roku XXXX, mimo że ten silnik nigdy nie był oferowany fabrycznie dla mojego roku? - Jesteś sam, kolego!

5. Czy mogę jednocześnie przejść z automatycznej na 5-biegową, tak jak przy wymianie silnika? - To byłby NAJLEPSZY czas! Będziesz już w 2/3 drogi. Zasadniczo jedyną dodatkową pracą jest zamiana pedałów i zamiana dźwigni zmiany biegów. Użyj wyszukiwania, aby uzyskać szczegóły. Było to wielokrotnie omawiane na forach V6 i V8.

5. Jakich części będę potrzebować do wymiany? - Krótka odpowiedź brzmi: Silnik i powiązane komponenty, wydech, komputer i całe okablowanie silnika. Jeśli przechodzisz na 4.6, będziesz musiał również wymienić skrzynie biegów i wspomaganie hamulców. Pamięci K są takie same dla GT i V6. 94 95 3.8 miały mocowania silnika pasujące do poprzecznicy 5.0. W latach 96-04 3.8 otrzymały różne mocowania pasujące do poprzecznicy 4.6.

6. Nie mogę dostać samochodu dawcy. Jakie części będę musiał zdobyć osobno?


WSZYSTKIE 94-04

Tył: Opcjonalnie. Niektórzy faceci z V8 zgłaszają, że przez lata biją w tylną część 7.5, podczas gdy niektórzy ludzie z V6 zgłaszają, że je pękają. Tył GT 94-98 będzie bezpośrednią zamianą dla samochodów 94-98. Samochód 94-98 może również używać foxbody 5.0 8.8 i zostanie on przykręcony bezpośrednio. Wszystkie osie i hamulce i wszystko z tylnej części V6 7.5 94-98 zostaną zamienione na Fox 8.8. Samochody 99-04 powinny używać tyłu 99-04, ponieważ miały szersze osie i szerszą obudowę niż 94-98.

94 i 95 3.8 do 5.0 - Wszystkie wymienione części są specyficzne dla 5.0, chyba że zaznaczono inaczej.

Te samochody mają najmniej do wymiany

Kompletny silnik - miska olejowa do korpusu przepustnicy
Linka przepustnicy
Wlot powietrza
MAF jest taki sam i można go ponownie wykorzystać
Akcesoria silnika ze wszystkimi wspornikami, przewodami, okablowaniem, wężami (same akcesoria powinny być takie same dla 3.8 i 5.0)
Mocowania silnika
Kompletny wydech
Chłodnica i węże
Wentylator
Przelew powinien być taki sam
EEC z uprzężą
Wszystkie wiązki przewodów silnika i skrzyni biegów
Uprząż deski rozdzielczej (?)
Zestaw wskaźników prędkości
CCRM (moduł przekaźnika stałej kontroli)

Skrzynia biegów, wał napędowy i rozrusznik z 3.8 mogą być ponownie użyte w 5.0.
Automatyczna skrzynia biegów będzie potrzebować koła zamachowego 5.0 z 87-95
Skrzynia biegów T-5 będzie potrzebować koła zamachowego i sprzęgła 5.0 z 87-95
T-5 będzie musiał zostać zamieniony na obudowę dzwonu 94 95 5.0. Dzwony 3.8 i 5.0 mają rozrusznik w różnych pozycjach, aby pomieścić różne średnice kół zamachowych. Obudowa dzwonu Fox nie będzie działać, ponieważ wał wejściowy 94+ T-5 jest dłuższy niż Fox.

96-98 lub 99-04 3.8 do 4.6L - Wszystkie wymienione części są specyficzne dla 4.6, chyba że zaznaczono inaczej. Użyj części z podgrupy, w której znajduje się Twój samochód; 96-98 lub 99-04

Kompletny silnik - miska olejowa do korpusu przepustnicy
Linka przepustnicy
Wlot powietrza
MAF
Akcesoria silnika ze wszystkimi wspornikami, przewodami, okablowaniem, wężami
Mocowania silnika
Kompletny wydech
Chłodnica i węże
Wentylator
Przelew
EEC z uprzężą
Wszystkie wiązki przewodów silnika
Uprząż deski rozdzielczej (?)
Zestaw wskaźników prędkości
CCRM (moduł przekaźnika stałej kontroli)
Wspomaganie hamulców Hydroboost ze wszystkimi przewodami - wspomaganie podciśnieniowe jest za duże i nie pasuje do 4.6

Skrzynia biegów - Potrzebujesz skrzyni biegów 4.6. Mieli obudowy dzwonów specyficzne dla 4.6 wbudowane w obudowę... nawet w manualnych skrzyniach biegów.
Koło zamachowe i sprzęgło do instrukcji T-45 i 3650
Koło zamachowe do automatycznej skrzyni biegów 4.6 4R70W
Wał napędowy - 4.6 ma specyficzny jarzmo, które nie jest takie samo jak żadne jarzma 3.8. Rury mają tę samą długość, na wypadek gdybyś chciał zamienić tylko jarzmo.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jestem pewien, że istnieje wiele innych małych szczegółów, które pojawią się dla każdego, kto dokonuje tej zamiany. Wszelkie poprawki lub pomocne informacje, zapraszam do zamieszczania!
 
Doskonały post.. przypnijmy to, żeby wszyscy nowi mogli zobaczyć, zanim zapytają
 
  • Like
Reactions: MustangDZR
W dużej mierze unikam publikowania na wątkach V8/turbo/doładowanie z tego powodu. Zaoszczędź pieniądze i sprzedaj swój V6 i kup V8, chyba że masz pieniądze, czas, doświadczenie i możliwości, aby przeprowadzić poważne ulepszenia. Zaoszczędziłoby to temu forum dużo przepustowości, gdyby tego typu pytania powodowały, że system blokowałby pytanie w pierwszej kolejności....
 
Zamierzam zapisać ten wątek do ulubionych i zamieścić do niego link w tych wątkach. Oszczędza mi to dużo czasu, ponieważ muszę to wpisywać *** 20 razy w tygodniu. Dzięki Metalman
 
Bardzo dziękuję, Judi!
 
Na początek, świetny wpis. Rozumiem, dlaczego to zrobiłeś Metalman302, ale mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że to nierówna walka, której nie da się wygrać. 99% ludzi, którzy zadają to pytanie, nigdy nie czyta porad ani nie szuka najpierw.

Chcę dodać, że ludzie muszą być najpierw szczerzy wobec siebie. Jeśli musisz zapytać, jak to zrobić, nie jesteś w stanie tego zrobić. Prawie na pewno nie masz wymaganych narzędzi, a szanse na posiadanie pieniędzy są równie niskie. Kupiłeś V6, ponieważ mogłeś sobie na to pozwolić, ale teraz możesz magicznie pozwolić sobie na 5 tys. dolarów, aby zainstalować V8/turbo/doładowanie??? No weź, naprawdę.........

Unikam w dużej mierze publikowania na wątkach V8/turbo/doładowanie właśnie z tego powodu. Zaoszczędź pieniądze i sprzedaj swój V6 i kup V8, chyba że masz pieniądze, czas, doświadczenie i możliwości, aby przeprowadzić poważne ulepszenia. Zaoszczędziłoby to temu forum dużo przepustowości, gdyby tego typu pytania powodowały, że system blokowałby pytanie w pierwszej kolejności.....
Ja akurat jestem osobą, która wolałaby zadać konkretne pytanie i być w 120% pewnym, w co się pakuję. Zadałem to pytanie, jednak przeprowadziłem badania, mam narzędzia, mogę znaleźć czas i pieniądze. Dla niektórych, w tym dla mnie, to bardziej kwestia uczenia się. Nauczyłem się mnóstwo od metalmana :smartass:, a czasem znam odpowiedź, ale pytam jeszcze raz, żeby się upewnić. Jestem pewien, że powie ci, że piszę do niego SMS-y prawdopodobnie sześć lub siedem razy dziennie z losowymi pytaniami. Rozumiem, co masz na myśli, jeśli chodzi o ludzi zadających pytania o rzeczy, których w pełni nie rozumieją. Jako technik komputerowy DOSTAJĘ SZAŁU, słysząc "Jak usunąć wirusa?" lub "Jak mogę przyspieszyć działanie mojego komputera?", w zależności od tego, czy pytają mnie bezpośrednio, czy publikują na forum takim jak to, albo zaciskam zęby i wyjaśniam to po raz 120000000, albo po prostu śmieję się i przewijam dalej fora. Jeśli chodzi o twój procent, to w rzeczywistości jest to raczej 98,7% :bounce2:


^^ Tylko moje poranne dwa centy :yup:
 
szanse na posiadanie również pieniędzy są równie niskie. Kupiłeś V6, ponieważ było to coś, na co mogłeś sobie pozwolić, ale teraz możesz magicznie pozwolić sobie na 5 tys. dolarów na instalację V8/turbo/doładowania??? No weź, naprawdę..........
Twój post był całkiem trafiony, do tej części. To dość ignoranckie i krótkowzroczne.

Mój swap z 04 3.8 na 4.6 dohc będzie prawie darmowy, z małą możliwością zarobienia na tym trochę pieniędzy, ponieważ miałem szczęście do wielu rzeczy. Oczywiście nie każdy będzie mógł to zrobić i może to kosztować dużo pieniędzy. Ale nawet wtedy, w ciągu 7 lat, kiedy jestem właścicielem samochodu, ukończyłem studia i dostałem dobrą pracę z wynagrodzeniem w zakresie bezpieczeństwa informacji, więc teraz mogę sobie na to pozwolić, mimo że wtedy nie mogłem. Kupiłem v6, ponieważ było to coś, na co mogłem sobie wtedy pozwolić. Odmawiam po prostu kupowania samochodu z silnikiem V8. Projekt jest fajny, praca z kumplami jest fajna i będę mógł być z tego bardziej dumny.

A do Metalmana, dobry post. Kilka rzeczy jednak, wiązka deski rozdzielczej dla 6 działa dobrze z elektroniką GT. Nie musiałbyś tego zmieniać. Ponadto, aby użyć hydroboost, będziesz musiał przełączyć się na układ pedałów z samochodu z hydroboost. Może to zależeć od tego, których roczników używasz, ale podczas instalacji HB z 99-04 GT w moim 04, trzeba je było zmienić lub przynajmniej zmodyfikować, odcinając pręty od dwóch wzmacniaczy i spawając zakrzywiony pręt ze wzmacniacza v6 do HB.
 
Discussion starter · #10 ·
Hej bracie, miałem nadzieję, że tu przyjdziesz. Chciałem wskazać na przykład z prawdziwego świata zamiany, ale nie sądziłem, że powinienem linkować do innego forum, do lepkiego lol.

Myślałem, że wiązki deski rozdzielczej będą takie same, ale ktoś na innym forum powiedział, że musiał je wymienić... prawie na pewno były to 01-04, jak twierdzili. Dlatego postawiłem znak zapytania. Twój samochód też jeszcze nie jeździ i nie zweryfikowano jeszcze w 100% prawidłowego działania....

Z tym, co mi pokazałeś i z tym, czego szukałem w boosterach, masz rację, boostery V6 i V8 na pewno różnią się dla 99-04. Jestem jednak w 99% pewien, że pedały dla 96-98 V6 vs GT są takie same. Kiedy będę mógł to w 100% potwierdzić, zobaczę, czy uda mi się to edytować w OP. Jeśli poszukasz regenerowanego boostera V6, pokaże on 94 95 GT i V6 oraz 99-04 V6, wszystkie z tym samym numerem części ze zakrzywionym prętem. Jednak booster 96-98 V6 to inna część z prostym prętem identycznym z HB. Mam tu jakieś 4 różne zestawy pedałów/boosterów (lol) Sprawdzę to sam i zaktualizuję.
 
haha. Zgadza się. Dołączyłem do tej strony w 04 roku i napisano, że ostatni raz odwiedziłem ją w 05 roku.

Szukając różnych rzeczy, wiele linków prowadziło tutaj, a potem zobaczyłem ten wątek.

Masz rację, nie zostało to jeszcze przeze mnie zweryfikowane, ale wszystko ładnie wpasowało się w nowe wiązki. I wszystko, co czytam, mówi, że będzie działać poprawnie. Mam nadzieję, że wkrótce się tego dowiem na pewno. Nienawidziłbym znowu wyjmować deski rozdzielczej. Jestem prawie pewien, że to tylko ogólna wiązka. W przeciwnym razie, biorąc pod uwagę, jak działa Ford, nie sądzę, żeby podłączyli przełączniki świateł przeciwmgielnych i t/c do samochodu, w którym nie jest to opcja.
To dla mnie szalone, że Ford zmieniłby w ten sposób drążki. To do bani, ponieważ mam pedały Mach 1 (część pakietu pony) w samochodzie, ale musiałem zmienić drzewa pedałów. Nie mogę wymyślić, jak bezpiecznie usunąć nakładki z pedałów, aby je przełączyć. Teraz mój pedał gazu i podnóżek(?) są w stylu Mach 1, a sprzęgło i hamulec są gumowe.
 
Discussion starter · #12 ·
Technicznie rzecz biorąc, pręt wspomagania próżniowego mógł potrzebować większego skoku niż HB? Niżej na ramieniu pedału dałoby większy promień obrotu i większy skok.

Czy osłony Mach są takie same jak Bullitt? Bullitty są ciasne, ale po prostu się nasuwają.
 
Tak, to zrozumiałe.

Tak naprawdę osłony wyglądają tak samo. Wydaje się tylko, że część, która owija pedał, jest zbyt ciasna, aby ją zdjąć bez uszkodzenia. Przyjrzę się bliżej. Ten facet z WindCity ma w ten weekend przyjść do mnie, żeby odebrać te rzeczy i drzewko pedałów, więc muszę to sprawdzić wkrótce.
 
Discussion starter · #16 ·
Przewodnik po wymianie silnika w nowym magazynie 5.0 był żartem. Zauważono w nim kilka zalet i wad, ale w żaden sposób nie był to poradnik. Było też kilka błędów. Kilka z głowy - 99+ V6 stangs miały 8.8 tył w standardzie (fałsz), 94-98 GT miały wszystkie T45 (fałsz).

W tym numerze było wiele innych błędów. W listach od pisarzy nie mogli zweryfikować, czy Tokico kiedykolwiek pojawiło się w jakimkolwiek samochodzie z fabryki - BULLITT KTOKOLWIEK???
 
Mój pobity, zniszczony 95 gt auto kabriolet jest już prawie skończony z ciśnieniem oleju i wszystkim, co z tym związane. Mam zapasowy silnik, a teraz lepsze nadwozie i wnętrze 95 3.8 manual hardtop. Czy muszę kupić inny komputer, nie mając wiązki automatycznej, a co z wiązką deski rozdzielczej, czy trzeba ją wymienić? Oba te samochody są seryjne, a V6 prawdopodobnie ma pęknięte głowice, kupiłem go w ten sposób niedawno za tanio. Jeżdżę gt do i z pracy w odległości mili, więc jest dużo do zrobienia przy V6. Zastanawiam się tylko, czy powinienem od razu wyciągnąć deskę rozdzielczą, czy nie, póki jest czas. Dzięki.
 
Discussion starter · #18 ·
Mój zniszczony, obity 95 gt auto kabriolet jest już prawie skończony z ciśnieniem oleju i wszystkim, co z tym związane. Mam zapasowy silnik, a teraz lepsze nadwozie i wnętrze 95 3.8 manual hardtop. Czy muszę kupić inny komputer, nie mając automatycznej wiązki, a co z wiązką deski rozdzielczej, czy trzeba ją wymienić? Oba te samochody są seryjne, a V6 prawdopodobnie ma pęknięte głowice, kupiłem go w ten sposób niedawno za wystarczająco niską cenę. Jeżdżę gt do i z pracy w odległości mili, więc jest dużo do zrobienia przy V6. Zastanawiam się tylko, czy powinienem od razu wyciągnąć deskę rozdzielczą, czy nie, póki jest czas. Dzięki.
Zdecydowanie potrzebujesz komputera, w przeciwnym razie silnik będzie się dławił, gdy pomyśli, że powinien zmieniać biegi. Wiązkę automatyczną można zmodyfikować, jeśli dobrze czytasz schematy. Musisz zmienić wtyczkę światła cofania i połączyć ze sobą przewody wyłącznika neutralnego. Zrobiłem to, ale jeśli możesz znaleźć manualną wiązkę w rozsądnej cenie, jest to o wiele łatwiejsze. Wiązki V6 i v8 t5 zdecydowanie się różnią... możliwe, że jedyną różnicą może być dodanie tylnych 02 na V6, których 5.0 nie ma.Wiązka deski rozdzielczej moim zdaniem jest taka sama, ale słyszałem sprzeczne informacje. Może sprawdź na forum specyficznym dla 94/95.Jeśli jakieś pytania dotyczące okablowania nie są omówione w Haynes lub Chiltons, wyślij mi wiadomość prywatną, a sprawdzę to w instrukcji serwisowej dealera.
 
Zdecydowanie potrzebujesz komputera, w przeciwnym razie silnik będzie się zacinał, gdy pomyśli, że powinien zmieniać biegi. Wiązkę automatyczną można zmodyfikować, jeśli dobrze czytasz schematy. Musisz zmienić wtyczkę światła cofania i połączyć przewody przełącznika neutralnego bezpieczeństwa. Zrobiłem to, ale jeśli możesz znaleźć wiązkę manualną w rozsądnej cenie, jest to o wiele łatwiejsze. Wiązki V6 i v8 t5 zdecydowanie się różnią.... być może jedyną różnicą może być dodanie tylnych 02s w V6, których 5.0 nie ma.

Uważam, że wiązka deski rozdzielczej jest taka sama, ale słyszałem sprzeczne informacje. Może sprawdź na forum dla 94/95.

Jeśli jakieś pytania dotyczące okablowania nie są omówione w Haynesie lub Chiltonie, wyślij mi wiadomość prywatną, a sprawdzę to w instrukcji serwisowej dealera.
Myślę, że fabryczną wiązkę V8 można odpiąć i ponownie wpiąć za pomocą wiązki T5 i wymienić komputer. Będę musiał sprawdzić, czy strona ramy do komputera ma ten sam numer części dla automatu 6/8 lub manuala. Jeśli tak, mam nadzieję, że będę mógł to zrobić. Najpierw sprawdzę samochód V6.
 
Usunięcie silnika w 3.8 jest dość proste. Wyciągnij również chłodnicę. Odłącz wał napędowy, wydech, umieść odpowiedni sprzęt pomocniczy i wykręć kilka śrub w poprzecznicy skrzyni biegów, aby ją usunąć, a następnie śruby skrzyni biegów do obudowy dzwonu. Wysuń cały silnik i akcesoria oraz wiązkę przewodów z przodu po podniesieniu, aby zwolnić mocowania ramy. Zajęło to 6 godzin od czasu jazdy do wyjęcia silnika za pomocą kompresora i narzędzi pneumatycznych używanych w wiacie z płytą pilśniową (zgadza się). Wiązka przewodów skrzyni biegów wydaje się być taka sama między modelami V6 i V8, oczywiście z wyjątkiem wiązki O2, jak stwierdza metalman. Oba mają 16-pinowe złącza. Wyglądają jak przednie piny do demontażu. Prawdopodobnie można kupić zestaw narzędzi do wyciągania czujników O2 z wiązki V6, aby wyglądało to poprawnie i po prostu ukryć przewody w osłonie termokurczliwej w przewodzie. Miałem szczęście, gdy silnik, który kupiłem, był dostarczany z wiązką przewodów, nie zauważyłem, że był tam wiązka V8 T5 bez czujników. To świetny wynik za 125. W poniedziałek dostanę obudowę dzwonu, a jutro komputer do sprawdzenia okablowania, aby zobaczyć, jakie są wejścia/wyjścia i czy są kompatybilne bez wymiany wiązek z deski rozdzielczej i między przegrodą a komputerem. Powinienem mieć kierowcę najwcześniej w czwartek wieczorem, jeśli wiązki nie będą musiały być wymieniane.
 
1 - 20 of 75 Posts