Ok, więc zastanawiasz się nad zamianą V6 w swoim Mustangu V6? Przeczytaj najpierw to FAQ. Następnie PRZESZUKAJ to forum i Google. Jeśli nadal masz KONKRETNE pytania, zamieść je tutaj.
1. Czy można to zrobić? - TAK, ale to DUŻO pracy. Widziałem tylko kilka ukończonych zamian w porównaniu do setki razy, kiedy pytano o to. To nie jest coś, co będziesz mógł zrobić na podjeździe w jeden weekend. To nie jest coś dla nastolatka, żeby robił to sam w swoim pierwszym samochodzie... chyba że jesteś jakimś cudem mechanikiem LOL.
2. Ile to będzie kosztować? - Od darmowego do 1000 $ lub więcej. Darmowe jest możliwe, jeśli kupisz rozbity samochód i wyjmiesz części, których nie potrzebujesz. Zależy to od tego, ile zapłacisz za sam samochód i co możesz na nim sprzedać. Jeśli zdecydujesz się kupić wszystko osobno; silnik może nie kosztować dużo, ale wszystkie małe drobiazgi szybko zsumują się do więcej niż twoja pierwotna szacunkowa wartość. "Samochód dawca" jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. W ten sposób możesz mieć oba samochody obok siebie i po prostu wyjąć wszystko z jednego samochodu i włożyć do drugiego.
3. Czy mogę włożyć silnik XXXX do samochodu z roku XXXX? - *Możesz* zrobić dowolną zamianę, ale wszystko będzie o wiele łatwiejsze, jeśli będziesz trzymać się konfiguracji, która była oferowana fabrycznie dla twojego roku. W ten sposób wszystko będzie typu plug and play, całkowicie fabryczne, bez konieczności produkcji ani niestandardowego okablowania. Niestandardowe okablowanie może szybko zamienić się w koszmar. Pamięci K 5.0 i 4.6 są różne, nie pasują idealnie, jeśli spróbujesz je zamienić. Pedały hamulca różnią się między 5.0 i 4.6. Systemy paliwowe zmieniały się w różnych latach.
4. Ale mogę dostać działający silnik XXXX za jedyne 100 dolarów. Czy nadal mogę go włożyć do roku XXXX, mimo że ten silnik nigdy nie był oferowany fabrycznie dla mojego roku? - Jesteś sam, kolego!
5. Czy mogę jednocześnie przejść z automatycznej na 5-biegową, tak jak przy wymianie silnika? - To byłby NAJLEPSZY czas! Będziesz już w 2/3 drogi. Zasadniczo jedyną dodatkową pracą jest zamiana pedałów i zamiana dźwigni zmiany biegów. Użyj wyszukiwania, aby uzyskać szczegóły. Było to wielokrotnie omawiane na forach V6 i V8.
5. Jakich części będę potrzebować do wymiany? - Krótka odpowiedź brzmi: Silnik i powiązane komponenty, wydech, komputer i całe okablowanie silnika. Jeśli przechodzisz na 4.6, będziesz musiał również wymienić skrzynie biegów i wspomaganie hamulców. Pamięci K są takie same dla GT i V6. 94 95 3.8 miały mocowania silnika pasujące do poprzecznicy 5.0. W latach 96-04 3.8 otrzymały różne mocowania pasujące do poprzecznicy 4.6.
6. Nie mogę dostać samochodu dawcy. Jakie części będę musiał zdobyć osobno?
WSZYSTKIE 94-04
Tył: Opcjonalnie. Niektórzy faceci z V8 zgłaszają, że przez lata biją w tylną część 7.5, podczas gdy niektórzy ludzie z V6 zgłaszają, że je pękają. Tył GT 94-98 będzie bezpośrednią zamianą dla samochodów 94-98. Samochód 94-98 może również używać foxbody 5.0 8.8 i zostanie on przykręcony bezpośrednio. Wszystkie osie i hamulce i wszystko z tylnej części V6 7.5 94-98 zostaną zamienione na Fox 8.8. Samochody 99-04 powinny używać tyłu 99-04, ponieważ miały szersze osie i szerszą obudowę niż 94-98.
94 i 95 3.8 do 5.0 - Wszystkie wymienione części są specyficzne dla 5.0, chyba że zaznaczono inaczej.
Te samochody mają najmniej do wymiany
Kompletny silnik - miska olejowa do korpusu przepustnicy
Linka przepustnicy
Wlot powietrza
MAF jest taki sam i można go ponownie wykorzystać
Akcesoria silnika ze wszystkimi wspornikami, przewodami, okablowaniem, wężami (same akcesoria powinny być takie same dla 3.8 i 5.0)
Mocowania silnika
Kompletny wydech
Chłodnica i węże
Wentylator
Przelew powinien być taki sam
EEC z uprzężą
Wszystkie wiązki przewodów silnika i skrzyni biegów
Uprząż deski rozdzielczej (?)
Zestaw wskaźników prędkości
CCRM (moduł przekaźnika stałej kontroli)
Skrzynia biegów, wał napędowy i rozrusznik z 3.8 mogą być ponownie użyte w 5.0.
Automatyczna skrzynia biegów będzie potrzebować koła zamachowego 5.0 z 87-95
Skrzynia biegów T-5 będzie potrzebować koła zamachowego i sprzęgła 5.0 z 87-95
T-5 będzie musiał zostać zamieniony na obudowę dzwonu 94 95 5.0. Dzwony 3.8 i 5.0 mają rozrusznik w różnych pozycjach, aby pomieścić różne średnice kół zamachowych. Obudowa dzwonu Fox nie będzie działać, ponieważ wał wejściowy 94+ T-5 jest dłuższy niż Fox.
96-98 lub 99-04 3.8 do 4.6L - Wszystkie wymienione części są specyficzne dla 4.6, chyba że zaznaczono inaczej. Użyj części z podgrupy, w której znajduje się Twój samochód; 96-98 lub 99-04
Kompletny silnik - miska olejowa do korpusu przepustnicy
Linka przepustnicy
Wlot powietrza
MAF
Akcesoria silnika ze wszystkimi wspornikami, przewodami, okablowaniem, wężami
Mocowania silnika
Kompletny wydech
Chłodnica i węże
Wentylator
Przelew
EEC z uprzężą
Wszystkie wiązki przewodów silnika
Uprząż deski rozdzielczej (?)
Zestaw wskaźników prędkości
CCRM (moduł przekaźnika stałej kontroli)
Wspomaganie hamulców Hydroboost ze wszystkimi przewodami - wspomaganie podciśnieniowe jest za duże i nie pasuje do 4.6
Skrzynia biegów - Potrzebujesz skrzyni biegów 4.6. Mieli obudowy dzwonów specyficzne dla 4.6 wbudowane w obudowę... nawet w manualnych skrzyniach biegów.
Koło zamachowe i sprzęgło do instrukcji T-45 i 3650
Koło zamachowe do automatycznej skrzyni biegów 4.6 4R70W
Wał napędowy - 4.6 ma specyficzny jarzmo, które nie jest takie samo jak żadne jarzma 3.8. Rury mają tę samą długość, na wypadek gdybyś chciał zamienić tylko jarzmo.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem pewien, że istnieje wiele innych małych szczegółów, które pojawią się dla każdego, kto dokonuje tej zamiany. Wszelkie poprawki lub pomocne informacje, zapraszam do zamieszczania!
1. Czy można to zrobić? - TAK, ale to DUŻO pracy. Widziałem tylko kilka ukończonych zamian w porównaniu do setki razy, kiedy pytano o to. To nie jest coś, co będziesz mógł zrobić na podjeździe w jeden weekend. To nie jest coś dla nastolatka, żeby robił to sam w swoim pierwszym samochodzie... chyba że jesteś jakimś cudem mechanikiem LOL.
2. Ile to będzie kosztować? - Od darmowego do 1000 $ lub więcej. Darmowe jest możliwe, jeśli kupisz rozbity samochód i wyjmiesz części, których nie potrzebujesz. Zależy to od tego, ile zapłacisz za sam samochód i co możesz na nim sprzedać. Jeśli zdecydujesz się kupić wszystko osobno; silnik może nie kosztować dużo, ale wszystkie małe drobiazgi szybko zsumują się do więcej niż twoja pierwotna szacunkowa wartość. "Samochód dawca" jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. W ten sposób możesz mieć oba samochody obok siebie i po prostu wyjąć wszystko z jednego samochodu i włożyć do drugiego.
3. Czy mogę włożyć silnik XXXX do samochodu z roku XXXX? - *Możesz* zrobić dowolną zamianę, ale wszystko będzie o wiele łatwiejsze, jeśli będziesz trzymać się konfiguracji, która była oferowana fabrycznie dla twojego roku. W ten sposób wszystko będzie typu plug and play, całkowicie fabryczne, bez konieczności produkcji ani niestandardowego okablowania. Niestandardowe okablowanie może szybko zamienić się w koszmar. Pamięci K 5.0 i 4.6 są różne, nie pasują idealnie, jeśli spróbujesz je zamienić. Pedały hamulca różnią się między 5.0 i 4.6. Systemy paliwowe zmieniały się w różnych latach.
4. Ale mogę dostać działający silnik XXXX za jedyne 100 dolarów. Czy nadal mogę go włożyć do roku XXXX, mimo że ten silnik nigdy nie był oferowany fabrycznie dla mojego roku? - Jesteś sam, kolego!
5. Czy mogę jednocześnie przejść z automatycznej na 5-biegową, tak jak przy wymianie silnika? - To byłby NAJLEPSZY czas! Będziesz już w 2/3 drogi. Zasadniczo jedyną dodatkową pracą jest zamiana pedałów i zamiana dźwigni zmiany biegów. Użyj wyszukiwania, aby uzyskać szczegóły. Było to wielokrotnie omawiane na forach V6 i V8.
5. Jakich części będę potrzebować do wymiany? - Krótka odpowiedź brzmi: Silnik i powiązane komponenty, wydech, komputer i całe okablowanie silnika. Jeśli przechodzisz na 4.6, będziesz musiał również wymienić skrzynie biegów i wspomaganie hamulców. Pamięci K są takie same dla GT i V6. 94 95 3.8 miały mocowania silnika pasujące do poprzecznicy 5.0. W latach 96-04 3.8 otrzymały różne mocowania pasujące do poprzecznicy 4.6.
6. Nie mogę dostać samochodu dawcy. Jakie części będę musiał zdobyć osobno?
WSZYSTKIE 94-04
Tył: Opcjonalnie. Niektórzy faceci z V8 zgłaszają, że przez lata biją w tylną część 7.5, podczas gdy niektórzy ludzie z V6 zgłaszają, że je pękają. Tył GT 94-98 będzie bezpośrednią zamianą dla samochodów 94-98. Samochód 94-98 może również używać foxbody 5.0 8.8 i zostanie on przykręcony bezpośrednio. Wszystkie osie i hamulce i wszystko z tylnej części V6 7.5 94-98 zostaną zamienione na Fox 8.8. Samochody 99-04 powinny używać tyłu 99-04, ponieważ miały szersze osie i szerszą obudowę niż 94-98.
94 i 95 3.8 do 5.0 - Wszystkie wymienione części są specyficzne dla 5.0, chyba że zaznaczono inaczej.
Te samochody mają najmniej do wymiany
Kompletny silnik - miska olejowa do korpusu przepustnicy
Linka przepustnicy
Wlot powietrza
MAF jest taki sam i można go ponownie wykorzystać
Akcesoria silnika ze wszystkimi wspornikami, przewodami, okablowaniem, wężami (same akcesoria powinny być takie same dla 3.8 i 5.0)
Mocowania silnika
Kompletny wydech
Chłodnica i węże
Wentylator
Przelew powinien być taki sam
EEC z uprzężą
Wszystkie wiązki przewodów silnika i skrzyni biegów
Uprząż deski rozdzielczej (?)
Zestaw wskaźników prędkości
CCRM (moduł przekaźnika stałej kontroli)
Skrzynia biegów, wał napędowy i rozrusznik z 3.8 mogą być ponownie użyte w 5.0.
Automatyczna skrzynia biegów będzie potrzebować koła zamachowego 5.0 z 87-95
Skrzynia biegów T-5 będzie potrzebować koła zamachowego i sprzęgła 5.0 z 87-95
T-5 będzie musiał zostać zamieniony na obudowę dzwonu 94 95 5.0. Dzwony 3.8 i 5.0 mają rozrusznik w różnych pozycjach, aby pomieścić różne średnice kół zamachowych. Obudowa dzwonu Fox nie będzie działać, ponieważ wał wejściowy 94+ T-5 jest dłuższy niż Fox.
96-98 lub 99-04 3.8 do 4.6L - Wszystkie wymienione części są specyficzne dla 4.6, chyba że zaznaczono inaczej. Użyj części z podgrupy, w której znajduje się Twój samochód; 96-98 lub 99-04
Kompletny silnik - miska olejowa do korpusu przepustnicy
Linka przepustnicy
Wlot powietrza
MAF
Akcesoria silnika ze wszystkimi wspornikami, przewodami, okablowaniem, wężami
Mocowania silnika
Kompletny wydech
Chłodnica i węże
Wentylator
Przelew
EEC z uprzężą
Wszystkie wiązki przewodów silnika
Uprząż deski rozdzielczej (?)
Zestaw wskaźników prędkości
CCRM (moduł przekaźnika stałej kontroli)
Wspomaganie hamulców Hydroboost ze wszystkimi przewodami - wspomaganie podciśnieniowe jest za duże i nie pasuje do 4.6
Skrzynia biegów - Potrzebujesz skrzyni biegów 4.6. Mieli obudowy dzwonów specyficzne dla 4.6 wbudowane w obudowę... nawet w manualnych skrzyniach biegów.
Koło zamachowe i sprzęgło do instrukcji T-45 i 3650
Koło zamachowe do automatycznej skrzyni biegów 4.6 4R70W
Wał napędowy - 4.6 ma specyficzny jarzmo, które nie jest takie samo jak żadne jarzma 3.8. Rury mają tę samą długość, na wypadek gdybyś chciał zamienić tylko jarzmo.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestem pewien, że istnieje wiele innych małych szczegółów, które pojawią się dla każdego, kto dokonuje tej zamiany. Wszelkie poprawki lub pomocne informacje, zapraszam do zamieszczania!